2012. augusztus 6., hétfő

Nekem is van már könyves blogom! :)

Régi nagy álmom egy könyves blog létrehozása, de sajnos mindig elsikkadt a dolog. Már általános iskola alsó tagozatában is faltam a könyveket, rengetegszer előfordult, hogy anyukám szólt hajnali 2-3 óra körül, hogy lassan ideje lenne aludnom. Persze mindig mosolygott ilyenkor, hiszen ő is ismerte a titkot, ő is vérbeli könyvmoly.

Középiskolás koromban csak fokozódott a könyvimádatom, olyannyira, hogy az érettségi előtt 2-3 héttel még simán elkezdtem olvasni a Gyűrűk ura trilógiát, amit még az érettségi előtt be is fejeztem. Tanulhattam volna helyette, de mégis ki választaná a világháború tanulmányozását egy ilyen jó könyv helyett? Egy ideig egy füzetbe írtam, hogy miket olvastam el, évi 50-60 könyv volt az átlag.

Az érettségi után elköltöztem otthonról a továbbtanulás miatt. Rá kellett jönnöm, hogy a főiskola nem barátja a könyvmoly-énemnek, hiszen a deriválást már tényleg tanulni kell, nem repül csak úgy be a fejembe, ráadásul a családomtól távol már a takarítást, főzést, mosást is nekem kellett intéznem. Nem voltak már hajnalig tartó olvasások, esténként bezuhantam az ágyba, és reggel kezdődött minden újra... sokszor hónapok mentek el anélkül, hogy a tankönyveken kívül bármit is olvastam volna.

Amikor dolgozni kezdtem, folyamatosan túlóráztam, hogy tartsam az iramot a tapasztaltabb kollégákkal, ezért ismét nem nagyon jutott idő olvasásra... már fél éve dolgoztam, amikor valami megváltozott: egyre kevesebbet kellett túlóráznom, és végre lett időm magamra is. Első utam a könyvtárba vezetett... olyan volt, mint egy cukorkabolt - csupa-csupa finomság mindenütt. Órákig válogattam, aztán alig bírtam hazacipelni a könyveket, amiket végül kiválasztottam.

Néhány hónappal később új munkakört kaptam, ismét tanulnom kellett a napi feladataimat is, és ismét nem volt időm olvasni... a legnagyobb baj csak az, hogy ez azóta sem változott, ráadásul ennek már három éve. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány könyvet olvastam el évente az utóbbi időben. Valahogy a preferenciáim is megváltoztak. Az internet sokkal előrébb került a rangsorban, a munka után napi 1-2 órát még biztosan a gép előtt töltök.

Nézegetve az elmúlt években kiadott könyveket, rádöbbentem, hogy nagyon hiányzik az olvasás! Annyi jóról maradtam le, és ki tudja, sikerül-e még behoznom a sokéves kihagyást? Mostantól ismét sokat fogok olvasni, mindenképpen szakítok rá időt! A könyvélményeimet pedig ebben a blogban fogom veletek megosztani! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése