2012. október 14., vasárnap

Mik vagytok ti, Istenek? Orvosi műhibák 2.

Dr. Kende Péter:
Mik vagytok ti, Istenek?
Orvosi műhibák 2.
Kicsit eltűntem. Két könyvet olvastam párhuzamosan, és csak most fejeztem be az egyiket.

Dr. Kende Péter könyvének első részét valamikor 7-8 évvel ezelőtt olvastam, és már akkor is hüledezve olvastam a történeteket. A könyv létező magyar orvosok megtörtént ügyeit dolgozza fel. Olvasás közben sokszor éreztem úgy, hogy hihetetlen az egész, hihetetlen, hogy szótlanul nézik, ahogyan egyes orvosok gyakorlatilag mészárszéket üzemeltetnek, és sokszor éreztem úgy, hogy egyszerűen nem lehet, hogy minden ilyen fekete vagy fehér (illetve ez esetben inkább csak fekete). De ha csak a tizede igaz a leírtaknak, már az is jócskán túlmegy minden ésszerű határon!


A könyv háziorvostól fül-orr-gégészig sok orvos műhibáit bemutatja, meggondolatlanságból, figyelmetlenségből vagy nem kellő szakértelméből fakadó végzetes kimenetelű eseteket olvashatunk. A halált okozó műhibák mellett sok olyannal is találkozhatunk a könyvben, amelyek életre szóló nyomot hagytak a pácienseken. A könyv sok orvos eseteit bemutatja, általában egy orvos egy-két esettel képviselteti magát a könyvben, az egyik szülész-nőgyógyász azonban Szegeden, Keszthelyen és Mosonmagyaróváron is ténykedett, rengeteg műhiba-ügyet, és még több tönkretett embert, szenvedő családot hagyva maga mögött.

A könyvhöz helyenként erős gyomor és idegzet ajánlott, aki pedig fél az orvosoktól, inkább ne olvassa el (ebből a megfontolásból nekem sem kellett volna...)

Oldalszám: 300

1 megjegyzés:

  1. olvastam mindkettőt... tényleg úgy érzi az ember, ha csak a fele igaz is sok(k)!!!!:(((

    VálaszTörlés