2012. november 11., vasárnap

A megsebzett

Sophie Andrews:
A megsebzett
Miután pénteken aláírtam az elbocsátásomról szóló papírokat a munkahelyemen, üveges tekintettel sétálgattam a városban, majd este hazajöttem, úgy döntöttem, olvasni fogok. Valamivel el kellett terelnem a gondolataimat, és erre sem a TV, sem más nem jó... nem sokat gondolkoztam azon, melyik könyvet kezdjem el, levettem a polcomról egyet, és belekezdtem. Azt hiszem, tudat alatt valami olyat kerestem, ami szomorú, amiből kiderül, hogy másnak sokkal-sokkal rosszabb, mint most nekem...


A könyv, amit választottam, még a hangulatomhoz képest is nagyon nehezen emészthető, és iszonyúan borzalmas volt! A könyv Sophie Andrews (álnév) története, akit örökbe fogadtak. Nevelőszülei tízévnyi sikertelen próbálkozás után döntöttek úgy, hogy magukhoz vesznek egy kislányt. Anyjával semleges volt a kapcsolata, apját viszont nagyon szerette. Mindent megadtak neki, soha semmiben sem szenvedett hiányt, mondhatnánk azt is, hogy tökéletes gyerekkora volt.


Sophie szépen cseperedett, kezdett nővé érni. A kellemetlenségek már ekkor felbukkantak, Sophie apja túlontúl természetesnek vette, hogy továbbra is szabadon benyithat a fürdőbe, amikor Sophie zuhanyzik, eszébe sem jutott, hogy a lánynak privát szférára lenne már szüksége. A szülők házassága kezdett megromlani, már alig beszéltek egymással, és a kötelező ünnepek, születésnap, karácsony alkalmával is nehezen tudtak meglenni egymás mellett.

Sophie első menstruációja után két hónappal anyja elutazott pár napra, Sophie véget nem érő gyötrelme pedig kezdetét vette. Ettől kezdve apja folyamatosan molesztálta, megerőszakolta a kislányt. Sophie anyja néhány év múlva elköltözött otthonról, így apja előtt szabaddá vált az út, nem kellett már az utazások idejét sem kivárnia. Az események egyre jobban elfajultak, apja egyre komolyabb sebeket ejtett a lányon, ő pedig nem bírta ezt elviselni. Saját magával sem tudott kibékülni, soha többé nem érezte magát tisztának, ezért folyamatosan marcangolta magát, büntetést akart, és pengével vagdosta magát.

Sophie pszichiátriai intézetbe került, történetét itteni visszaemlékezései során ismerhetjük meg. Szívszorító, sok helyen gyomorforgató a leírás, csak erős idegzetűeknek ajánlom! Eléggé rányomja a bélyegét a napodra, ezért ha jó a kedved, ne kezdj bele, inkább időszakot válassz, amikor egyébként is rossz passzban vagy, és nincs veszteni valód!

Oldalszám: 277

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése