2013. január 7., hétfő

Könyvtári razziám :)

Majd' 20 éven át voltam aktív könyvtári tag előbb Nyíregyházán, majd a főiskola ideje alatt Szolnokon. Amikor főiskola után Budapestre költöztem, és túléltem a munkahelyemen az első 5-6 hónapos hajtást, már alig vártam, hogy ismét legyen időm olvasni. Beiratkoztam a Szabó Ervin Könyvtár központjába, és eleinte jó is volt, de hosszú távon csalódtam, mert az esetek nagy részében ugyanazokkal a könyvekkel találkoztam a polcokon, amikkel már sok-sok évvel azelőtt is találkoztam. Persze jöttek új könyvek is, de vagy nekem volt folyton rossz az időzítésem, vagy ezeket tényleg csak kihalásos alapon lehetett megszerezni, mindenesetre azon kaptam magam, hogy nagyjából több könyvet vásároltam boltban, mint amennyit  könyvtárból kölcsönöztem, így egy idő után már meg sem újítottam a tagságomat.

A hétvégén viszont eszembe jutott, hogy megkeressek pár könyvet a kívánságlistámról a könyvtári katalógusban, hátha érdemes beiratkoznom valamelyik tagkönyvtárba, és meglepve tapasztaltam, hogy többségük nemcsak megvan, de éppen kölcsönözhető is a lakótelepi könyvtárunkban. Ma délután be is iratkoztam, és végül nyolc könyvvel tértem haza (ennyi a maximum, amit egy alkalommal el lehet hozni). Csak remélni tudom, hogy nem tátott szájjal válogattam a polcok között. :)

A legújabb, legkeresettebb könyvek is elérhetőek: Kerstin Gier trilógiája, skandináv krimik, vörös és arany pöttyös könyvek tömegesen. Velem többek között az Éjszakai cirkusz, a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei és A csodálatos Waverley-kert jött haza. Egyelőre még van két könyvem az Első Könyvsiker Kölcsönzőből is, de már alig várom, hogy ezeket is elkezdhessem! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése