2014. szeptember 21., vasárnap

Colleen Hoover: Hopeless - Reménytelen

A történetről röviden

Sky 17 éves, és egész életében magántanuló volt. Nevelőanyja a most kezdődő utolsó tanévre megengedte, hogy beiratkozzon a helyi középiskolába. Bár Sky a csókolózáson túl soha egy fiúval sem jutott, a pletykák miatt könnyűvérűnek tartják, így a várva várt középiskola felér számára egy rémálommal. Skynak egyedül Breckinnel, a meleg mormon sráccal sikerül barátságot kötnie. Hamarosan azonban szemet vet rá az iskola szívtiprója, Dean Holder, akiről Sky úgy gyanítja, csak a pletykák miatt közeledik hozzá. Dean kitartó ostromlása azonban nem erre utal, és Sky hamarosan rádöbben, hogy nemcsak a szerelem, de múltjának feledésbe merült részletei is felforgatják megszokott hétköznapjait.
"Ha az élet nehézségei miatt a padlón kötsz ki, két választásod van. Lent maradsz, vagy felállsz, leporolod a nadrágodat, s emelt fővel továbbmész. Én az utóbbi mellett döntöttem."
Véleményem a könyvről

Ritka az olyan könyv, amit kizárólag az azt körülvevő felhajtás és pozitív vélemények miatt választok, anélkül, hogy bővebben utánanéznék. Ez a könyv mégis ilyen volt, és szerintem pont ez segített abban, hogy zsigerekig hatoljon, és teljesen magával ragadjon a történet. Ez a bejegyzés spoiler-mentes, de ha kedvet érzel a könyv elolvasására, azt javaslom, még a könyv itt vagy a molyon található címkéit is hagyd ki, mert már ez is spoiler! Szerencsére én csak az olvasás után néztem meg a címkéket a molyon, úgyhogy az olvasásélmény megóvása érdekében úgy gondoltam, felhívom erre a figyelmed! :)

A könyv érdekessége, hogy mindössze két hónapot ölel fel a történet, amelyet azonban a Sky múltjából időnként bevillanó apró részletek szakítanak meg. Ezek segítenek abban, hogy összerakd a képet a darabkákból. Ez részben sikerül is, a minta elég egyszerűnek tűnik, látszólag különösebb csavar nélkül. Ez persze csak az álca, a regény vége felé sorra jönnek a meglepetések, nem győztem kapkodni a fejem. Nem titkolom, ez a könyv megvett kilóra... imádom azokat a regényeket, amik olvasása közben azt hiszem, megfejtettem az összes rejtélyt, aztán mégis képesek váratlan fordulatokkal meglepni.

A téma különösen tetszett, a Hopeless cím oka pedig főleg a szívem csücske volt, hiszen sokáig azt hittem, valóban csak a reménytelenségre utal, és semmi egyéb jelentés nem rejtőzik a szó mögött. Nagyon jól összerakott könyv, szerethető karakterekkel. Bár a könyv ajánlója ellenére nem sírtam, a torkomban végig éreztem a gombócot, és ez hajtott előre az olvasásban. Gördülékeny és érdekfeszítő történetet kaptam, és hálás vagyok a sorsnak, hogy előzetesen nem olvastam utána bővebben a könyvnek, így teljes lehetett az élmény. :)

Ízelítő a könyv külföldi borítóiból





Könyvajánló hasonló témában/stílusban
(beszámolóimat a képekre kattintva éred el)


A könyv adatai

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2014
Eredeti címe: Hopeless (2012)
Forrás: Első Könyvsiker Kölcsönző
Oldalszám: 404

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése