2013. február 20., szerda

Anna és a francia csók

Stephanie Perkins:
Anna és a francia csók
"Lehetséges volna, hogy az otthon egy személy, nem pedig egy hely?"

Nagyon kíváncsi voltam erre a könyvre, de azt nem gondoltam volna, hogy pont egy romantikus könyv lesz életem eddigi legimádottabb könyve. Kedves, vicces, sziporkázó regény, imádtam minden sorát! És bár az ilyen jellegű könyveknél mindig tudjuk előre, hogy mi lesz a vége, én teljes szívemből drukkoltam, hogy tényleg hozza a papírformát! :)

Anna átlagos amerikai lány, aki utolsó évére készül a gimnáziumban, amikor apja úgy dönt, hogy lányának jót tenne, ha egy évet Franciaországban, a párizsi amerikai magángimnáziumban töltene. Ezzel csak néhány "apró" bökkenő akad: Annának esze ágában sincs otthagyni legjobb barátnőjét, Bridgette-et, vagy munkáját a helyi moziban, illetve az ott dolgozó helyes srácot, Toph-ot, akivel már éppen alakulna valami. Ráadásul az sem elhanyagolható, hogy Anna egyetlen kukkot sem beszél franciául.

Mindezek ellenére szeptemberben Párizsban találja magát, és duzzogva pakol ki a bőröndjeiből új szobájába a bentlakásos iskolában. Amikor szülei távozása után becsukódik az ajtó, Annára az eddigi hiszti után most a félelem és magányosság érzése is rászakad. Szerencsére a szomszéd szobában lévő Meredith hamar felkarolja Annát, aki ráadásul sikeresen belebotlik - szó szerint - az iskola szívtiprójába, mindenki szerelmébe, az amerikai-angol-francia Étienn St. Clair-be, amitől azonnal elfelejti minden Párizzsal kapcsolatos aggályát.

Szemmel láthatólag St. Clair-nek is megtetszik az új lány, a gond csak az, hogy a fiúnak komoly kapcsolata van, amibe Anna semmiképp sem szeretne bezavarni. Ez az a momentum, ami ezt a regényt kiemeli a sok romantikus könyv közül: míg a legtöbb regényben ilyenkor a lány mindent megtesz, hogy elhódítsa a fiút, addig Anna reakciói teljesen emberiek és logikusak, ahelyett, hogy meghódítani akarná, igyekszik a közelében maradni, és Étienne legjobb barátjává válni.

Az egymásra találás lassú, de annál szebb, ez a történet végre nem azonnal egymás karjaiba omló emberekről és őrült éjszakákról, hanem fokozatosan kialakuló kapcsolatról szól. Az már csak hab a tortán, hogy a regény fejezeteit milyen gyönyörűen áthatja a párizsi hangulat, és bár soha nem jártam még Franciaországban, a könyv segítségével most én is ott voltam, és Párizs lüktetésével együtt dobogott a szívem.

Ezt a könyvet vétek kihagyni, minden romantikus léleknek kötelező olvasmány! Szent Johanna gimi ide vagy oda, én inkább ezt az iskolát választanám! :)

"- Imádom Párizst - jelentem ki.
- Biztos vagyok benne, hogy ő is imád téged."

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2012
Eredeti címe: Anna and the French Kiss (2010)
Forrás: könyvtár
Oldalszám: 384

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése